Contract de promovare online - 3 clauze cheie



26 ianuarie 2023

Un contract de promovare online este un acord incheiat intre doua sau mai multe parti, in care o parte (denumita in general „promotor" sau „partener") se obliga sa promoveze produsele sau serviciile celeilalte parti (denumita in general „beneficiar" sau „client") prin intermediul internetului. Acest contract poate fi incheiat pentru o perioada determinata sau nedeterminata de timp.

Promovarea poate fi realizata prin intermediul diferitelor canale online, cum ar fi site-ul web al beneficiarului, retelele social media, reclame online, e-mail marketing sau prin intermediul altor metode de marketing online.

In ceea ce priveste tipul contractului, acesta poate fi un contract de prestari servicii incheiat cu o agentie de publicitate sau un contract de barter/ contract de promovare reciproca, caz in care ambele companii trebuie sa aiba autorizate codurile CAEN relevante. De ce sa inchei un contract de barter? Vezi mai multe detalii click aici.

Desi pot exista o multitudine de clauze relevante in cazul unui contract de promovare online, in articolul de astazi vom discuta despre trei dintre acestea, ce au o importanta deosebita.

  1. Obiectul unui contract de promovare online

  2. Obiectul contractului de promovare online poate fi reprezentat de actiunile care vor fi efectuate de catre una sau ambele parti, cu scopul de a promova produsele sau serviciile unei companii sau ale unei persoane prin intermediul internetului. Acest obiect poate include, dar nu este limitat la:

    • Crearea si intretinerea unui website sau a unei pagini de social media pentru promovarea produselor sau serviciilor.

    • Crearea de continut, cum ar fi articole, postari pe blog, reclame online, etc.

    • Utilizarea de cuvinte cheie, metode SEO si alte tehnici de optimizare pentru a imbunatati pozitia site-ului sau a paginii in rezultatele de cautare.

    • Crearea si distribuirea de materiale de marketing, cum ar fi newslettere, brosuri, etc.

    • Utilizarea de tehnici de marketing prin intermediul e-mail-ului, precum si a altor metode de marketing online.

    • Analizarea datelor si a rezultatelor obtinute in urma derularii campaniilor de promovare online.

    • Alte activitati sau servicii specifice care sunt necesare pentru a atinge obiectivele de promovare stabilite in contract.

    Este foarte important ca obiectul unui contract de promovare online sa fie cat mai clar definit deoarece acesta incadreaza, din punct de vedere juridic, contractul si poate face o reala diferenta in cazul in care exista neintelegeri viitoare intre parti.

  3. Clauza privind cesiunea drepturilor de autor

  4. Clauza de cesiune a drepturilor de autor intr-un contract de promovare online este acea clauza care specifica drepturile si obligatiile partilor in ceea ce priveste utilizarea si proprietatea continutului creat in cadrul contractului.

    Aceasta poate include cesiunea drepturilor de autor asupra continutului creat de catre prestatorul serviciilor catre beneficiarul serviciilor, in cazul in care acesta plateste pentru serviciile de promovare – asa cum este cazul afiselor, bannerelor, textelor si elementelor grafice.

  5. Clauza privind garantiile oferite de parti

  6. Clauza privind garantiile oferite de parti în cadrul unui contract de promovare online poate include:

    • Garantia prestatorului serviciilor cu privire la faptul ca va furniza servicii profesionale si va respecta termenele stabilite in contract, elementele din manualul de branding al beneficiarului si orice alte indicatii expres mentionate.

    • Garantia beneficiarului serviciilor privind furnizarea informatiilor necesare si respectarea obligatiilor financiare stabilite in contract.

    • Garantia prestatorului serviciilor cu privire la faptul ca orice tip de continut creat nu va incalca drepturile de autor sau alte drepturi ale tertilor si ca isi va asuma responsabilitatea pentru orice actiune legala care ar putea rezulta din utilizarea continutului.

    • Garantia beneficiarului serviciilor ca va utiliza continutul creat doar in scopurile prevazute in contract si ca nu va reproduce, distribui sau folosi continutul in alte scopuri fara permisiunea prealabila a prestatorului serviciilor.

    • Garantia prestatorului serviciilor ca va respecta legislatia si regulamentele aplicabile in ceea ce priveste promovarea online.

Fie ca oferi servicii de promovare online, fie ca urmeaza sa beneficiezi de acestea, un contract de promovare online bine pus la punct te poate scuti de multe probleme. Un avocat specializat in Drept Comercial si Contracte intelege toate aspectele unui astfel de contract si il poate personaliza in functie de specificul activitatii tale. Daca ai nevoie de ajutor in acest sens, poti programa chiar acum o sedinta de consultanta printr-un click aici.

Pentru intrebari despre serviciile noastre si pentru evaluarea initiala pro bono a aspectelor de natura juridica...



...ne puteti contacta prin formularul de mai jos si va vom raspunde in cel mai scurt timp:

Telefon:
0737.376.247

Copyright © Andreea Rainer - Cabinet de Avocat. Toate drepturile rezervate. || Termeni si conditii || Politica de confidentialitate