Contractul de barter - 5 beneficii importante
Barterul (sau trocul, cum era denumit) a existat din cele mai vechi timpuri. Inainte de utilizarea monedei, oamenii puteau cumpara bunuri si servicii doar prin comertul bazat pe barter.
Prin urmare, acesta reprezinta un sistem de schimb de bunuri si servicii. O companie renunta la proprietatea asupra bunurilor si serviciilor si primeste alte bunuri sau servicii in schimb, fara a implica o tranzactie monetara in numerar.
De exemplu, un start-up de webdesign si-ar putea oferi serviciile unei agentii de marketing digital daca cealalta parte ar face, in schimb, planul de social media.
Astfel, contractul de barter, asa cum este reglementat de Art. 272 din Codul Fiscal prezinta aceeasi importanta ca si un contract clasic de vanzare sau de prestari servicii, principala diferenta fiind faptul ca fiecare parte presteaza in contrapartida si nu sunt implicati bani cash.
In cazul in care partile sunt de acord sa incheie un contract de barter, acest lucru poate avea mai multe avantaje:
Minimizarea cheltuielilor
Mai ales in perioadele dificile din punct de vedere economic, un avantaj important oferit de un contract de barter este minimizarea cheltuielilor si optimizarea costurilor. Partile pot beneficia de bunurile sau serviciile de care au nevoie, fara a fi necesar sa mai aloce un buget special in acest sens.
In plus, se elimina costurile legate de plata cu numerar. Schimbul se realizeaza direct, disparand costurile platilor, cum ar fi comisioanele bancare.
De asemenea, avand in vedere ca nu mai este nevoie sa se apeleze la finantarea de tip credit, se evita plata dobanzilor care uneori pot creste foarte mult, asa cum se observa si in perioada pe care o traversam in prezent.
Utilizarea activelor din stoc sau care nu sunt folosite
In unele situatii, o firma poate sa aiba active (precum diferite bunuri ori echipamente) care nu sunt utilizate la capacitatea lor maxima ori stocuri pe care nu reuseste sa le vanda. In momentul in care incheie un contract de barter isi poate utiliza aceste active pentru a primi in schimb produse ori servicii de care are nevoie pentru a-si continua ori dezvolta activitatea.
Reducerea riscurilor
Un alt avantaj ce merita luat in calcul este faptul ca un contract de barter aduce cu sine reducerea riscurilor asociate cu fluctuatiile valutelor sau pietelor financiare.
Extinderea bazei de clienti si construirea unei retele puternice de relatii de lucru
Colaborarile de tip barter reprezinta instrumente valoroase pentru intreprinderile mici sau startup-uri, care le ajuta sa beneficieze de clienti noi, pastrand in acelasi timp si clientii ce platesc in numerar. Acestia ar putea oferi recomandari care orienteaza catre noi nise de clienti.
De asemenea, acest tip de colaborare conduce si la stabilirea unei relatii de incredere, care inseamna si consolidarea relatiei de afaceri pe termen lung.
Acces la bunuri si servicii care altfel ar fi fost imposibil de achizitionat
Atunci cand o companie are nevoie de anumite bunuri sau servicii, dar nu are bugetul necesar pentru a le achizitiona, o varianta foarte potrivita este sa ia in calcul colaborarile de tip barter. Este un mod rapid de a beneficia de plusul de valoare cautat, fara a exista o investitie pe care organizatia nu si-o permite la momentul respectiv.
Avand in vedere toate aceste lucruri, este recomandabil sa se acorde importanta cuvenita incheierii unui contract de barter. Un avocat specializat in drept comercial cunoaste toate particularitatile acestui tip de contract, astfel incat sa poata include reglementarile necesare activitatii tale. Prin urmare, poti programa o sedinta de consultanta printr-un click aici.
Avocat titular Cabinet individual - Baroul Bucuresti
Master Dreptul afacerilor - Facultatea de Drept Universitatea din Bucuresti
Universitatea Paris I Panthéon – Sorbonne - Colegiul Juridic Franco-Roman
Facultatea de Drept - Universitatea din Bucuresti
INPPA
Contractele de inchiriere trebuie inregistrate obligatoriu la ANAF in 2023
Infractiuni legate de criptomonede
Implicatiile legale ale data scraping-ului
Noi modificari ale Codului Muncii – ce trebuie sa stie companiile?
Clauza de neconcurenta in contractele comerciale
Clauza de neconcurenta in contractele de munca
Tot ce trebuie sa stii despre oferta de angajare
Trimiti comunicari de marketing prin email sau telefon? Iata cum sa o faci legal
Acum este mai simplu ca niciodata sa iti deschizi firma
Cum iti protejezi aplicatia de incalcarea drepturilor de proprietate intelectuala?
Contractul electronic – 5 aspecte cheie
Stiai ca persoanele fizice pot fi amendate pentru incalcarea GDPR?
Tot ce trebuie sa stii despre protectia datelor in Internet of Things
Cum te poate ajuta un avocat sa obtii licente pentru produse software?
Cat de importanta este semnatura digitala?
Cum sunt afectate firmele mici in 2023 - impozit 1% sau 16%?
De ce ai nevoie de avocat daca vrei sa iti deschizi magazin online?
Disparitia dosarului cu sina: mit sau realitate?
Cum vor fi impozitate companiile digitale?
Postezi video pe Internet? Iata ce risti pe noua lege a audiovizualului
Ce este moneda Euro digitala & ce presupune folosirea acesteia?
Accesul salariatilor in Revisal – plus si inovatie pentru actualii si fostii angajati
Influencer, Blogger, Vlogger sau Youtuber - cum intri in legalitate?
Cum investesti legal in criptomonede in Romania?
Detii un site web? Iata 3 lucruri de avut in vedere pentru a fi in legalitate
Detii un magazin online? Iata 3 intrebari & raspunsuri despre GDPR
Colaborarea persoana fizica – persoana juridica: 3 greseli frecvente
Decriptarea noului Regulament Crypto al UE: spre o legislatie durabila
Colaborarea ca freelancer si colaborarea cu freelanceri in Romania: Cum sa protejam drepturile de proprietate intelectuala
Distribui link-uri pe Internet? Cand sunt incalcate drepturile de proprietate intelectuala?
Cum este reglementat crowdfunding-ul prin platforme digitale?
Ghidul de dropshipping - Cum deschid o firma pentru vanzare online prin dropshipping?
Cum se autorizeaza business-urile care ofera cursuri online?
In ce conditii se pot face afaceri cu criptomonede in Romania?
Telefon:
0737.376.247
E-mail: avocat@andreearainerlaw.ro
Copyright © Andreea Rainer - Cabinet de Avocat. Toate drepturile rezervate. || Termeni si conditii || Politica de confidentialitate