Acum este mai simplu ca niciodata sa iti deschizi firma
Legea nr. 265/2022, care urmeaza sa intre in vigoare la data de 26.11.2022, aduce cateva modificari importante in ceea ce priveste infiintarea societatilor comerciale si inmatricularea lor la Registrul Comertului. In articolul de astazi, le vei regasi pe cele mai importante dintre acestea, care au un rol important in facilitarea deschiderii unei companii.
Inregistrarea exclusiv online a societatilor
Una dintre principalele modificari aduse de acest act normativ este reprezentata de posibilitatea de a derula exclusiv online toate demersurile si formalitatile ce sunt necesare pentru a infiinta o societate.
In prezent, aceasta procedura poate fi realizata doar partial online. Desi documentele necesare inmatricularii pot fi transmise online, cu semnatura electronica calificata, certificatul de inregistrare se emite si se inmaneaza numai in format tiparit. El poate fi ridicat de la ghiseu sau trimis prin posta.
Ulterior intrarii in vigoare a noii legi, cererea de inmatriculare si documentele care trebuie anexate la aceasta vor putea fi trimise online, semnate cu semnatura electronica calificata, atat prin email, cat si prin intermediul portalului de servicii al ONRC, iar certificatul de inregistrare poate fi emis direct in format electronic.
Astfel, firmele se vor putea infiinta mult mai simplu, prin completarea formularului tip online, cu optiuni predefinite, ce trebuie semnat de catre toti membrii fondatori sau de catre reprezentantii legali ai acestora, folosind semnatura electronica cu certificat digital calificat. Aceste documente pot fi intocmite si de catre avocati sau notari publici si semnate de catre acestia cu semnatura lor calificata.
Documentele referitoare la inregistrarea unei companii vor putea fi depuse, in continuare, si la Registrul Comertului, in format fizic, tiparit pe hartie. Personalul ONRC va arhiva actele si informatiile in sistem electronic pentru a asigura furnizarea mai rapida de copii in format digital, certificate conform documentelor depuse.
Un alt aspect important este faptul ca se simplifica si procedura de inregistrare a sucursalelor companiilor care au sediul principal intr-un stat membru al Uniunii Europene. Informatiile vor putea fi obtinute sau verificate prin sistemul de interconectare a registrelor Comertului – BRIS, renuntandu-se astfel la solicitarea unor documente.
Eliminarea unor documente care pana acum erau obligatorii
O alta modificare priveste faptul ca cererea de inmatriculare a unei societati nu va mai fi insotita de:
actele privind proprietatea, iar in cazul in care printre ele figureaza si imobile, certificatul constatator al sarcinilor de care sunt grevate, in cazul aporturilor in natura subscrise si varsate la constituire;
actele constatatoare ale operatiunilor incheiate in contul societatii si aprobate de asociati;
declaratia pe propria raspundere a fondatorilor, insa declaratiile administratorilor raman in continuare necesare in dosarul de constituire.
Noi prevederi cu privire la varsarea capitalului social in cazul unui SRL
Conform noilor prevederi legislative, societatea cu raspundere limitata va trebui sa verse 30% din valoarea capitalului social subscris in termen de maxim trei luni de la data inmatricularii, dar inainte de a incepe sa desfasoare operatiuni in numele societatii. Diferenta va fi varsata astfel:
pentru aportul in numerar, in termen de maxim 12 luni de la data inmatricularii;
pentru aportul in natura in termen de cel mult doi ani de la data inmatricularii.
Desi procedura se va simplifica, un avocat specializat in afaceri online sau offline poate eficientiza si mai mult procesul inregistrarii unei societati. Acesta te va ajuta sa completezi corect documentele si iti va furniza Informatii importante despre primii pasi pe care trebuie sa ii urmezi dupa infiintarea societatii.
Avocat titular Cabinet individual - Baroul Bucuresti
Master Dreptul afacerilor - Facultatea de Drept Universitatea din Bucuresti
Universitatea Paris I Panthéon – Sorbonne - Colegiul Juridic Franco-Roman
Facultatea de Drept - Universitatea din Bucuresti
INPPA
Cum iti protejezi aplicatia de incalcarea drepturilor de proprietate intelectuala?
Contractul electronic – 5 aspecte cheie
Stiai ca persoanele fizice pot fi amendate pentru incalcarea GDPR?
Tot ce trebuie sa stii despre protectia datelor in Internet of Things
Cum te poate ajuta un avocat sa obtii licente pentru produse software?
Cat de importanta este semnatura digitala?
Cum sunt afectate firmele mici in 2023 - impozit 1% sau 16%?
De ce ai nevoie de avocat daca vrei sa iti deschizi magazin online?
Disparitia dosarului cu sina: mit sau realitate?
Cum vor fi impozitate companiile digitale?
Postezi video pe Internet? Iata ce risti pe noua lege a audiovizualului
Ce este moneda Euro digitala & ce presupune folosirea acesteia?
Accesul salariatilor in Revisal – plus si inovatie pentru actualii si fostii angajati
Influencer, Blogger, Vlogger sau Youtuber - cum intri in legalitate?
Cum investesti legal in criptomonede in Romania?
Detii un site web? Iata 3 lucruri de avut in vedere pentru a fi in legalitate
Detii un magazin online? Iata 3 intrebari & raspunsuri despre GDPR
Colaborarea persoana fizica – persoana juridica: 3 greseli frecvente
Decriptarea noului Regulament Crypto al UE: spre o legislatie durabila
Colaborarea ca freelancer si colaborarea cu freelanceri in Romania: Cum sa protejam drepturile de proprietate intelectuala
Distribui link-uri pe Internet? Cand sunt incalcate drepturile de proprietate intelectuala?
Cum este reglementat crowdfunding-ul prin platforme digitale?
Ghidul de dropshipping - Cum deschid o firma pentru vanzare online prin dropshipping?
Cum se autorizeaza business-urile care ofera cursuri online?
In ce conditii se pot face afaceri cu criptomonede in Romania?
Telefon:
0737.376.247
E-mail: avocat@andreearainerlaw.ro
Copyright © Andreea Rainer - Cabinet de Avocat. Toate drepturile rezervate. || Termeni si conditii || Politica de confidentialitate